Bezpośrednia dostawa preparatu leczniczego z apteki szpitalnej do pacjenta domowego. Nowa usługa Pharmalink Sp. z o.o.

Udostępnij:

Wprowadzony w Polsce stan epidemii zmienił w znaczący sposób zasady funk­cjonowania życia codziennego i spowo­dował wprowadzenie wielu nietypowych zmian, które również w ogromnym stop­niu dotyczą branży farmaceutycznej. Wyjątkowe okoliczności spowodowane pandemią COVID-19 implikują szcze­gólne rozwiązania.

Jeszcze w pierwszym kwartale 2020 r. dostawy leków z aptek szpital­nych do pacjentów były niemożliwe. Jednakże 3.04.2020 r. Główny Inspektor Farmaceutyczny (GIF) wydał specjalny komunikat dotyczący dostaw produktów leczniczych bezpośrednio do domu pa­cjenta w ramach leczenia szpitalnego.

Informacja ta dotyczy pacjentów obję­tych leczeniem w programach lekowych i osób korzystających z chemioterapii w trybie ambulatoryjnym [1].

Celem wprowadzonego dodatko­wego, czasowego rozwiązania, tj. bez­pośredniej dostawy leku do pacjenta, jest konieczność zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów wynikających ze stanu wyższej konieczności, jakim jest pandemia COVID-19.

Dzięki temu rozwiązaniu hurtownie farmaceutyczne realizują działania logistyczne na rzecz danego podmiotu leczniczego (szpitala) poprzez dowóz produktów leczniczych, w ramach zawartych umów dostaw, bezpośrednio do miejsca zamieszkania pacjenta lub do jego przedstawiciela ustawowego, którzy spełniają kryteria dostaw.

Produkty lecznicze wydawane są z aptek szpitalnych, a następnie do­starczane do pacjentów, z zachowaniem odpowiednich warunków i czasu trans­portu wynikającego z wymogów Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej [1].

Wychodząc naprzeciw oczeki­waniom szpitali, firm farmaceutycz­nych i samych pacjentów, Pharmalink w kwietniu 2020 r. uruchomił nowy rodzaj usługi, jaką jest bezpośrednia dostawa preparatu leczniczego z apteki szpitalnej do pacjenta domowego w ra­mach świadczenia programów lekowych.

Usługa ta przygotowana jest z myślą o tych pacjentach, którzy z racji panują­cej epidemii COVID-19 i swojego stanu zdrowia obawiają się wizyty w szpitalu.

Procedura dostawy preparatu do pacjenta domowego

Kierowca Pharmalink odbiera w ramach usługi przesyłkę z lekami z apteki szpi­talnej i dostarcza ją bezpośrednio do pacjenta. Dzięki temu cała procedura wykonywana jest z uwzględnieniem za­sad ochrony przed zakażeniem i rozprze­strzenianiem wirusa SARS-CoV-2 oraz przy wykorzystaniu środków ochrony osobistej.

Kontakt kierowcy z farmaceutą pracującym w aptece oraz pacjentem zo­stał, zgodnie z wymogami sanitarnymi, ograniczony do minimum, z zachowa­niem wysokich standardów świadczo­nych usług oraz terminowości dostaw.

Zlecenie transportu dla pacjenta jest bardzo proste!

Zapoznaj się ze skróconą instrukcją zamawiania zlecenia transportu leku dla pacjenta domowego:

Więcej na temat usługi dowiesz się ze strony internetowej www.pharmalink.pl oraz korzystając z infolinii dostępnej pod numerem telefonu: 800 111 203.

Redakcja

Artykuł pochodzi z 53. Wydania kwartalnika „Farmakoekonomika Szpitalna”

Źródło:

              1. Komunikat Głównego Inspektora Farmaceutycznego dotyczący dostaw produktów leczniczych do Pacjenta w ramach Leczenie szpitalne – programy lekowe oraz Leczenie szpitalne – chemioterapia w okresie stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii. https://www.nia.org.pl (stan z dn. 11.12.2020 r.).